قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 9

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کشت اولین جنین مصنوعی جهان



دانشمندان دانشگاه کمبریج در آزمایشی شگفت انگیز برای اولین بار در جهان موفق شدند با استفاده از دو سلول بنیادین جنین را در محیط آزمایشگاهی و در خارج از رحم کشت دهند.

 

کشت اولین جنین مصنوعی,تصاویری از اولین جنین مصنوعی

سلول های بنیادین درون حبابی ژلاتیکی توانستند به چندین اندام اولیه تغییر شکل دهند

 

سلول های بنیادین در خارج از بدن و درون حبابی ژلاتیکی کشت داده شدند و توانستند به چندین اندام اولیه تغییر شکل دهند،‌ درست مانند جنین های عادی. محققان امیدوارند این تکنیک بتواند برخی از معماهای بزرگ درباره آغاز حیات را حل کند. تلاش‌های پیشین برای کشت جنین مصنوعی همواره با شکست مواجه شده بودند زیرا در این آزمایش‌ها از سلول‌های بنیادین جنینی استفاده شده بود، سلول‌هایی که پس از باروری تخمک توده‌هایی شناور از سلول‌ها را تشکیل می‌دهند. مشکل اینجا بود که حیات به تنهایی از طریق سلول‌های بنیادی جنینی شکل نمی‌گرفت و دو نوع دیگر سلول های بنیادی،‌ TS و سلول های بنیادی اولیه اندودرم  نیز برای ایجاد حیات الزامی هستند.

 

از این رو محققان دانشگاه کمبریج تلاش کردند از ترکیبی از این سلول های بنیادین و ساخت چارچوبی سه بعدی و ژلاتینی برای رشد این سلول ها روند طبیعی ایجاد و رشد جنین را در محیط آزمایشگاهی شبیه سازی کنند. پس از گذشته ۴٫۵ روز، دانشمندان چندین جنین زنده موش در اختیار داشتند که کاملا شبیه به جنین های عادی بودند،‌ درحدی که تقسیم سلولی برای ایجاد اندام ها در این جنین ها آغاز شده‌ بود.

منبع

مجله دیجی کالا: ساعاتی پیش شرکت چینی ZTE گوشی Nubia X را رسما معرفی کرد؛ گوشی هوشمندی که از دو نمایشگر و دو حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. اولین ویژگی ظاهری این گوشی که توجهات را جلب می‌کند، نسبت ۹۳.۶ درصدی نمایشگر اصلی به بدنه است. این نمایشگر از تکنولوژی LCD بهره می‌برد ولی در پنل پشتی، نمایشگر اولد تعبیه شده است.

گوشی ZTE Nubia X با دو نمایشگر و دو حسگر اثر انگشت معرفی شد

اندازه صفحه‌نمایش اصلی ۶.۲۶ اینچ و رزولوشن آن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ و نسبت تصویر آن هم ۱۹:۹ است. اندازه نمایشگر ثانوی ۵.۱ اینچ و نسبت تصویر هم مانند صفحه‌نمایش اصلی ۱۹:۹ است و در نهایت باید خاطرنشان کنیم که از رزولوشن ۷۲۰ در ۱۵۲۰ بهره می‌برد.

قلپ تپنده‌ی گوشی Nubia X تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است و در کنار آن ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده. از لحاظ حافظه داخلی هم مدل پایه از حافظه ۶۴ گیگابایتی و گران‌ترین مدل هم از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی بهره می‌برد. این گوشی از کارت حافظه microSD پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی ZTE Nubia X با دو نمایشگر و دو حسگر اثر انگشت معرفی شد

این گوشی فاقد دوربین سلفی است ولی به‌لطف بهره‌گیری از صفحه‌نمایش ثانوی، می‌توان از دوربین دوگانه اصلی برای گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کرد. دوربین دوگانه متشکل از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور ۲۴ مگاپیکسلی است که بر روی آن‌ها به ترتیب لنزهایی با دیافراگم F/1.8 و F/1.7 قرار گرفته است. همچنین به‌لطف بهره‌گیری از هوش مصنوعی، دوربین این گوشی قادر به تشخیص مناظر مختلف است و از سیستم فوکوس تشخیص فازی PDAF هم بهره می‌برد.

انرژی گوشی Nubia X را یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که به گفته‌ی شرکت ZTE به‌راحتی می‌تواند یک روز کامل دوام بیاورد. این گوشی همچنین به‌طور پیش‌فرض از اندروید ۸.۱ اوریو بهره می‌برد که نسخه‌ی ۶.۰.۲ رابط کاربری نوبیا بر روی آن قرار گرفته است.

منبع

رمضانعلی سبحانی فر روز چهارشنبه در نشست پدافند غیر عامل شهرستان سبزوار با اشاره به عملیات روانی و رسانه ای دشمن افزود: قطع اینترنت دروغ است و دشمن هیچ غلطی در این باره نمی تواند انجام دهد.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت استفاده از شبکه های داخلی اطلاعات اظهار داشت: زیر ساخت های لازم برای تقویت و توانمندسازی پیام ‌رسان‌ های داخلی فراهم شده و به زودی مشکلات آنها رفع خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع تحریم های دشمن در 13 آبان حاصل جنگ روانی و فضاسازی داخلی است گفت: تمام تمهیدات لازم انجام شده و هیچ مشکل خاصی در کشور به وجود نخواهد آمد.

منبع

وبسایت سخت افزار: شرکت مک لارن پس از تصاویر تیزری متعدد و وعده های بسیار در نهایت اخیرا از ابراتومبیل یا همان سوپراسپرت جدید خود به نام اسپیدتیل رونمایی کرد. خودرویی که طراحی به سبک خودروهای اسپرت دهه 1980 داشته و جانشین رسمی F1 افسانه ای به شمار می رود.

معرفی مک‌لارن اسپیدتیل، افسانه جدید بریتانیایی‌ها

این خودرو پیشتر با اسم رمز مک لارن Bp23 تحت توسعه قرار داشت و شرکت بریتانیایی نام نهایی آن را فاش نکرده بود. اما در نهایت شاهد اعلام و معرفی آن هستیم. اسپیدل تیل از دنباله بلندی برخوردار است و طراحی که برای آن در نظر گرفته شد، متفاوت از سوپراسپرت های موجود امروزیست. مک لارن قصد داشته جانشین ارزشمندی را برای F1 توسعه دهد و موفق شد تا چنین مدلی را توسعه دهد. مدلی که تنها 106 دستگاه از آن به تولید می رسد و قرار نیست یک خودرو تولید انبوه محسوب شود. البته بیشتر خودروسازان محصولات منحصربفرد را در تیراژه محدود عرضه می کنند و اسپیدتیل نیز یکی از آنهاست.

معرفی مک‌لارن اسپیدتیل، افسانه جدید بریتانیایی‌ها

طراحی داخل کابین کاملا مدرن است و چندین صفحه نمایش دیجیتالی برای این سوپراسپرت تعبیه شده تا احساس یک خودرو آینده نگرانه در اسپیدتیل تداعی شود. گفتنیست این مدل تنها سه صندلی داشته به صورتی که صندلی راننده در وسط یا همان مرکز خودرو و دو صندلی نیز در قسمت عقب قرار داده شده است.از آنجایی که اسپیدتیل جانشین F1 محسوب می شود، مک لارن نیز ساختاری مشابه اف 1 برای این ابراتومبیل در نظر گرفت. یکی از مهمترین بخش های اسپیدتیل پیشرانه 1035 اسب بخاریست مک لارن در نظر گرفته، پیشرانه ای که سقف سرعت 388 کیلومتربرساعتی را برای محصول جدید مک لارن رقم می زند.

معرفی مک‌لارن اسپیدتیل، افسانه جدید بریتانیایی‌ها

البته گذشته از ویژگی های مورد اشاره، خیلی از آینه بغل نیست و Speedtail دارای دوربین خودکار است که می توان از طریق دو صفحه نمایش کناری هرچه در عقب قرار دارد را به سادگی مشاهده کرد. شایان ذکر است اسپیدتیل نخستین هایپر GT مک لارن و سریعترین محصول تاریخ این کمپانی بریتانیاییست.

منبع

خبرگزاری مهر: اخیرا یک دانلودکننده بدافزار اندرویدی با نام Android.DownLoader,۸۱۹.origin در گوگل پلی شناسایی شده که بیش از ۵۱ هزار و ۱۰۰ کاربر آن‌ را دانلود کرده‌اند. این دانلودکننده دارای قابلیت نصب و اجرا سایر برنامه‌های مخرب روی دستگاه‌های آسیب‌دیده است.

پژوهشگران Doctor Web security تعداد ۱۴ کپی از این برنامه مخرب که توسط Quoac توزیع شده‌اند را پیدا کردند. این برنامه‌ها در قالب بازی توزیع شده‌اند.

برنامه Android.DownLoader,۸۱۹.origin یک نسخه ویرایش شده Android.DownLoader.۸۱۸.origin است که به عنوان برنامه VPN توزیع شده است. زمانی که برنامه درخواست دسترسی نوشتن و خواندن در کارت SD را نمایش می‌دهد، کاربر را وادار می‌کند تا به برنامه، دسترسی مدیریت گوشی را اعطا کند.

پس از به دست آوردن دسترسی، برنامه آیکون خود را حذف می‌کند و تنها در لیست برنامه‌های نصب شده قابل مشاهده است. سپس برنامه به سرور راه دور متصل می‌شود و فایل‌های APK مختلف دانلود می‌کند و کاربر را وارد می‌کند تا آنها را نصب کند.

این برنامه هر ۲۰ ثانیه یک‌بار صفحه نصب برنامه‌های دانلود شده را نمایش می‌دهد تا کاربر آن‌ها را نصب کند.

منبع