به هر شی ای که بر روی آن بتوانید نام و لوگوی برند کسب و کارتان را چاپ کنید، هدایای تبلیغاتی می گویند. که این هدایای می توانند از یک خودکار ساده لغایت اقلام گرانمایه- باارزش ، جزو هدایای تبلیغاتی باشند.
شما با این کار، تبلیغاتی دراز مدت اتمام می دهید. هدیه تبلیغاتی یک طریق برای تبلیغات و بازاریابی احساسی-تصویری است تا در معرض دید مشتریان قرار گیرد.
هدف از هدایای تبلیغاتی ۳ چیز می تواند باشد:
• اطلاع رسانی : به افرادی که هنوز با فرآورده یا خدمات شما آشنا نیستند.
• ترغیب کننده : برای کسانی که فرآورده یا خدمات شما را می شناسند ولی هنوز از آن بهرهگیری نکردند.
• یادآوری کننده : برای مشتریانی که از خدمات یا محصولات شما استفاده می کنند اما برای ایجاد پیامی ماندگارتر و قوی تر.
طبق تحقیقات انجام شده ،ثابت شده است که شرکت هایی که هدیه تبلیغاتی به مشتریان یا افراد غیر مشتری داده اند، شایستن ترغیب آن ها را به خرید یا استفاده از خدمات، دو برابر کرده اند.
درباره هدایای تبلیغاتی
یکی از مهمترین عوامل جلب نظر مشتری هدایای تبلیغاتی می باشد و از آنجایی که در ذهن مشتری پیام ایجاد می کند تاثیر به سزایی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات شما دارد.
در برگزیدن هدایای تبلیغاتی مناسب، تمرکز خود را بر روی علایق مشتری و کاربردی بودن هدیه بگذارید.
بنابراین در هدیه تبلیغاتی باید خلاقیت دیده شود و مشتری را به هیجان بیاندازد. بهتر است هدیه به محصول یا خدمات شما بستگی داشته باشد اما اگر نمی توان ارتباطی برپایی کرد، به چاپ نام برندتان در جایی مناسب بر روی هدایای تبلیغاتی و با بسته بندی جذاب بسنده کنید.
فواید به کارگیری هدایای تبلیغاتی چیست؟
طبقنتیجه بدست آمده از تحقیقات ، نزدیک ۸۰ درصد از افراد، محصولاتی را که با هدایای تبلیغاتی شناخته اند را به نکوداشتن به یاد دارند. بیشتر افرادی که هدایای تبلیغاتی اخذ کرده اند اگر کالایی بادوام بوده، آن را تا مدت ها نگه داشته اند و حدود ۲۰ درصد متعلق به ها پس از دریافت هدایای تبلیغاتی از آن محصول بهرهگیری کرده اند.
هرچقدر ماندگاری هدایای تبلیغاتی اغلب باشد یعنی شما رهسپار ماندگارتر برای نفوذ به ذهن مشتری خود پیدا کرده اید و متعلق به برای برپایی پیام بهرهگیری می کنید.