با بهرهگیری کلمات کلیدی، سوژه اصلی یک درونمایه یا سایت را به موتورهای جستجو آگاهی میدهیم. این واژه ها در متا تگ keyword نوشته میشوند. زمانی که بیش از یک کلمه کلیدی در این متا درج شود از علامت ویرگول برای متمایز کردن آنها بهرهگیری میشود.
. طراحی واکنشگرا:
یعنی وبسایت با هر دستگاهی از دسته لپتاپ، تبلت، گوشی موبایل و … و متناسب با ابعاد آن دستگاهها نمایش داده شود.
. نقشه سایت(Site map):
فایل متنی است که آدرس همگی صفحات سایت در آن قرار میگیرد. و موجب میشود، موتورهای جستجو از محتوای سایت آگاه شوند. نقشه سایت به چهره یک فایل با پسوند XML است.
. Robot text :
یک فایلی است که در Root سایت قرار میگیرد. این فایل مشخص میکند که موتورهای جستجو به کدام پوشهها دسترسی داشته باشند.
. صفحات موبایلی(AMP):
AMP یکی از پروژههای گوگل است که با به کارگیری کدهای ساده HTML مایه بهینه کردن سایت و در ضمن افزایش سرعت بارگذاری آن در موبایل میشود.
. لینکهای داخلی(Internal Link):
لینکهایی هستند که بین صفحات موجود در یک سایت برپایی میشوند و مایه برپایی وابستگی بین صفحات آن سایت میشوند.
. لینکهای خارجی(External Link):
لینکهایی که از سایت شما به سایتهای سایر دیتا میشود.
. کلمات کلیدی LSI یا هم معنی:
مخفف Latent Semantic Indexing و به معنای پنهان سازی معنایی کلمه کلیدی است. به راستی واژه ها همچم یک کلمه کلیدی هستند.
. موعد درگیر کردن مخاطب با صفحه(ِDwell time):
به مدت زمانی گفته میشود که کاربر بعد از جستجوی یک واژه کلیدی وارد وبسایت شده و از آن خارج شده و مجدد به صفحهی نتایج جستجو مفتوح میگردد الی از وبسایت دیگری بازدید نماید الی به نتیجهی مد نظر خویش دست یابد. در واقع هرچه این زمان کمتر باشد، یعنی سایت در برآورده کردن دربایستن کاربر در آن واژه کلیدی خاص کامیاب نبوده است.در مجموعه اموزش های سئو وردپرس میموس تمامی این تکنیک ها و اصطلاحات را فرا خواهید گرفت. . چگالی واژه ها کلیدی(Keyword Density):
به معنای تعداد تکرار یک واژه کلیدی در یک متن است یعنی تعداد واژه کلیدی نسبت به همه واژه ها صفحه در عقیده گرفته میشود.
. لینکهای نوفالو و فالو (Nofollow,Follow):
لینکهای فالو لینکهای معمولی هستند و انتقال دهندهی اعتبار بین صفحات یا سایتهایی هستند که لینکهای این چنینی دارند. لینکهای نوفالو به لینکهایی گفته میشود که مشخص میکنند بین صفحات یا سایتها ارتباطی هستی ندارد در واقع برای بازداری از انتقال اعتبار از سایت یا صفحه آغاز به سایت یا صفحهی مقصد میشوند. با به کارگیری rel=nofollow به موتورهای جستجو میگویید که این لینک را دنبال نکند. بعد از اعتبار شما کاسته نخواهد شد.
.اعتبار صفحه (Page Authority):
اعتباری است که به هر کدام از صفحات سایت نسبت داده میشود و عددی بین 1 لغایت 100 را دربرگیرنده میشود. و مقدار آن برای صفحات سایت متفاوت است.
. اعتبار دامنه (Domain Authority):
به مجموع اعتبار صفحات یک سایت، اعتبار پهنه گفته میشود.
. اسپم (Spam):
برخی اقدامات مانند ایجاد محتواهای کپی و بی کیفیت مایه فریب دادن، گوگل و کاربران میشود به چنین فعالیتهایی، اسپم گفته میشود.توجه کنید که این فعالیتها به راحتی نمیتوانند گوگل را فریب دهند چون الگوریتمهایی مشابه پنگوئن به راحتی این فعالیتها را تشخیص میدهند.
. ریدایرکت (Redirect):
زمانی که در تو سایت لازم باشد محتوایی از یک صفحه به صفحهی سایر منتقل شود باید از ریدایرکت استفاده شود. برای آشنایی با گونه ها ریدایرکتها توصیه میشود مقالهی ریدایرکت چیست؟ گونه ها ریدایرکت را مطالعه نمایید.
. (User Experience)UX یا تجربهی کاربری:
کاربر باید تجربهی خوبی از پیشه کردن با سایت شما داشته باشد که دستهبندی مطالب سایت و ساختار مناسب و ظاهر زیبای سایت میتوانند در ایجاد یک تجربهی کاربری خوب، کارساز واقع شوند.