تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳۰ میلیارد گجت متصل به اینترنت اشیا وجود خواهد داشت. این حوزه تازهنفس تکنولوژی، پتانسیلهای زیادی دارد و با کمی خلاقیت، میتوان قابلیتهای هیجانانگیز زیادی را عملی کرد. در ادامه به ۶ موردی میپردازیم که شرکتها با بهرهگیری از این فناوری جدید، موفق به ارائهی محصول نهایی جذابی شدهاند.
«آمازون دش» (Amazon dash) گجت جذاب و سادهای است که به وایفای و اپلیکیشن آمازون وصل میشود و به کاربران اجازه میدهد که بهراحتی موارد مختلفی را سفارش بدهند. حالا تاید با همکاری آمازون، چنین گجتی را برای خود توسعه داده که به کاربران این امکان را میدهد تنها با یک ضربه بر دکمه موردنظر، بستههای تاید را سفارش دهند.
تاید با بهرهگیری از این تکنولوژی میتواند وفاداری مشتریانش را افزایش دهد. زیرا در یک فروشگاه بزرگ، انواع و اقسام پودرهای لباسشویی وجود دارد ولی وقتی که چنین دکمهای در کنار ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، قبل از اینکه پودر تاید موجود در خانه به اتمام برسد، کاربر موردنظر تنها یک بار بر این دکمه فشار میدهد و با این کار، بسته یا بستههای جدید تاید به خانه او ارسال میشود. تاید تنها شرکتی نیست که از این گجت بهره میبرد و شرکتهای زیادی به این استفاده از این گجت ساده روی آوردهاند.
بسیاری از برندها از مشتریان خود میخواهند که بعد از خرید، در مورد تجربه خریدشان، در توییتر همراه با هشتگ مرتبط پستی را منتشر کنند که معمولا با استقبال کاربران مواجه نمیشود. اما اگر مخاطب بداند که در ازای این کار چیزی دریافت میکند، اشتیاق بیشتری برای انجام این کار پیدا میکند. اینترنت اشیا حالا استفاده از هشتگهای مختلف را برای کارهای گوناگون و هیجانانگیز سادهتر کرده است.
Allen Solly که یک برند پوشاک هندی محسوب میشود، در یکی از مجتمعهای تجاری شهر بنگلور در هند یک بیلبورد تعاملی نصب کرده است. در این بیلبورد ۶۰ لباس قرار گرفته که در پشت آن هم مکانیزمی تعبیه شده است. بعد از اینکه کاربران توییتی را با هشتگ #RainingSolly منتشر میکنند، لباسهای موردنظر به لبه بیلبورد نزدیکتر میشوند و با توییتهای بیشتر، لباسهای موردنظر بهصورت تصادفی به پایین میافتند و نام کاربری فردی که توییت نهایی مربوط به یکی از لباسها را منتشر کرده، بر نمایشگر بیلبورد نشان داده میشود.